تبلیغات شما تبلیغات شما

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 3993
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 8

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 275
    باردید دیروز : 2,997
    گوگل امروز : 0
    گوگل دیروز : 29
    بازدید هفته : 275
    بازدید ماه : 53,712
    بازدید سال : 813,003
    بازدید کلی : 6,384,526

آخرین فروش های موفق

کار-تحقیقی-بررسی-روابط-کارگر-و-کارفرما
کار تحقیقی بررسی روابط کارگر و کارفرما
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: Doc
تعداد صفحات: 64
حجم فایل: 13 کیلوبایت

کار تحقیقی بررسی روابط کارگر و کارفرما
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 64 صفحه
چکیده
روابط بين كارگر و كارفرما به معنايي كه امروز در حقوق كار مورد توجه است و در تعهد يكطرف ( كارگر ) به قرارداد نيروي كار خود در اختيار و تحت اداره ديگري (كارفرما) در برابر عوض معين خلاصه مي شود ، اگر چه طي قرون در جوامع مختلف بشري وجود داشته است ، اما مقررات حاكم بر اين روابط همواره يكسان نبوده و دستخوش تحولات زيادي شده است . از آنزمان كه انسانها از زندگي ساده غارنشيني و شكار حيوانات دست برداشتند و براي ادامه زندگي مجبور باتخاذ روشهاي توليدي پيچيده تري شدند رفته رفته دسته اي از افراد بشر بجاي اينكه خود مستقيماً كار كنند از كار ديگران استفاده مي نمودند و بديشان چيزي ( بصورت غذا، لباس ومسكن و بعداً وجه نقد ) مي پرداختند . با اين تغيير وتحول رابطه كار بوجود آمد . عده اي نيروي كار خود را در اختيار ديگري مي گذاردند و از راه عوضي كه بدست مي آوردند زندگي خود را تأمين مي نمودند. در برابر دسته ديگري از كار دسته اول براي گرداندن چرخ كارهاي توليدي و جلب منفعت استفاده مي كردند . اين وضع در جوامع امروز نه تنها وجود دارد بلكه روزبه روز بر وسعت دامنه آن اضافه مي شود . تا بدانجا كه به نظر بعضي از متخصصين حقوق كار ، درآينده نزديكي اكثريت اعضاء جامعه را كساني تشكيل مي دهند كه مزد بگير بوده و تحت تبعيت و دستور ديگري كارخود را انجام ميدهند و بدينسان اكثريت مردم مشمول مقررات كارخواهند شد . راي رسيدن به مرحله فعلي، و ايجاد مقررات خاص و ويژه اي كه حاكم بر روابط بين كساني كه كار مي كنند وافراديكه از كار دسته اول استفاده مي كنند باشد ، راه دور و درازي پيموده شده است . كار مدتها مفهومي پست و تحقيرآميز داشت و قدرتمندان جامعه خود تن بكار نمي دادند و براي انجام كارهاي خويش افراد ديگر را بصورت برده و رعيت وخادم در خدمت خود در مي آوردند و از كار ايشان استفاده مي كردند . بررسي رابطه كار در چنين نظامهاي اجتماعي اگر چه مي تواند جالب باشد اما مورد بحث اين مقاله نيست زيرا به زحمت مي توان پذيرفت كه رابطه كار در صور ياد شده جنبه قراردادي داشته است و بين طرفين قراردادي ، از نوع قراردادهاي نظام حقوقي فعلي ، منعقد مي شده است . زيرا تنظيم قرارداد مستلزم قبول تساوي طرفين و آزادي اراده ايشان است كه در رابطه بين ارباب و برده و رعيت وجود آن بشدت مورد ترديد مي باشد بلكه ميتوان گفت عدم آن محل انكار نيست . در اين سطور هدف اين است كه روابط كساني كه كار مي كنند (باصطلاح امروز كارگر ) و كسانيكه كار دسته اول تحت تبعيت ايشان و با پرداخت مزد از جانب آنان انجام مي شود ( در اصطلاح حقوقي فعلي كارفرما ) ، از زماني كه اين رابطه تابع قرارداد بين طرفين شده است ، مطالعه شود و بويژه اين نكته بررسي گردد كه قرارداد منعقد بين طرفين در تنظيم روابط ايشان چه نقشي دارد .
کلید واژه : حق ، کارگر ، کارفرما ، کارگاه ، قرارداد ، قانون کار ، دعوی ، دادگاه ، مجازات

فهرست مطالب
چکیده ا
مقدمه 1
فصل اول : کلیات
۱-۱- طرح مساله 3
۱-۲- پیشینه موضوع در حقوق ایران 4
۱-۳- مفاهیم کلیدی و مؤثر در احراز رابطه کارگری و کارفرمایی 5
۱-۳-۱- حوزه شمول قانونکار 5
۱-۴- قرارداد کار و اجزای آن 10
۱-۴-۱- قراردادکار 11
۱-۴-۲- طرفین قرارداد کار 14
۱-۴-۲-۱- کارگر 14
۱-۴-۲-۲- کارفرما 16
۱-۴-۲-۳- کارگاه 17
۱-۵- معیارهای احراز رابطه کارگری و کارفرمایی در قانونکار 20
۱-۵-۱- تبعیت یا وابستگی (حقوقی و اقتصادی) 21
۱-۵-۱-۱-تبعیت حقوقی 22
۱-۵-۱-۲- تبعیت اقتصادی 25
۱-۵-۲- دریافت حق‌السعی در مقابل انجام کار 26
۱-۵-۳- امارات تکمیلی رابطه کارگری و کارفرمایی 28
۱-۶- بررسی نظریه های رابطه كارگر وكارفرا 30
۱-۶-۱- نظريه قراردادي رابطه كارگر وكارفرا 30
۱-۶-۲- نظريه قديمي كارگاه رابطه كارگر وكارفرا 32
۱-۶-۳- نظريه جديد كارگاه رابطه كارگر وكارفرا 32
۱-۶-۴- مبناي ماده ۱۲ قانون كار 34
۱-۷- بررسی تطبیقی رویه قضائی 35
۱-۷-۱- مفهوم تعلق به كارگاه ( يا همان كارگاه ) 36
۱-۷-۲- تغيير حقوقي و وضع مالكيت دادگاه 37
۱-۷-۳- تغيير حقوقي در وضع مالكيت كارگاه 39
۱-۷-۴- حفظ رابطه قراردادی 41
۱-۷-۵- حقوق و تعهدات کارفرمای سابق و جدید 43
فصل دوم : چگونگی رسیدگی به اختلافات بين كارگر وكارفرما
۲-۱- دعاوي بين كارگر وكارفرما 46
۲-۲- مراجع صلاحیتدار رسیدگی جهت حل اختلاف 47
۲-۲-۱- مراجع حل اختلاف در قانون کار 47
۲-۲-۲- مراجعه به اداره کار و امور اجتماعی 48
۲-۲-۳- رسیدگی به اختلافات 49
۲-۳- طرق حل و فصل دعاوی کارگر و کارفرما در قانون کار ایران 49
۲-۴- ویژگی های دادرسی کار در قانون کار ایران 51
۲-۵- آیین رسیدگی (دادرسی) مراجع حل اختلاف در قانون کار ایران. 52
۲-۶- اصول و قواعد تشریفات در دادرسی کار 55
۲-۶-۱- اصول و قواعد آمره 55
۲-۶-۲- اصول مسلم دادرسی 56
نتیجه گیری 58
منابع و ماخذ 59

دانلود فایل

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات شما تبلیغات شما

دسترسی سریع

کدهای اختصاصی