close
تبلیغات در اینترنت
پایان نامه تئوري ظاهر در حقوق خصوصي ايران
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • مهندسی کامپیوتر و IT
  • پایان نامه مهندسی کامپیوتر
  • پایان نامه فناوری اطلاعات IT
  • جزوات مهندسی کامپیوتر و IT
  • مقالات ترجمه شده کامپیوتر و IT
  • مهندسی عمران
  • پاورپوینت مهندسی عمران
  • جزوات مهندسی عمران
  • پایان نامه مهندسی عمران
  • رشته مدیریت (تمامی گرایش ها)
  • مقالات ترجمه شده رشته مدیریت
  • پایان نامه رشته مدیریت
  • پاورپوینت رشته مدیریت
  • رشته حقوق (تمامی گرایش ها)
  • پایان نامه رشته حقوق
  • جزوات رشته حقوق
  • کار تحقیقی رشته حقوق
  • پژوهش های قانون اساسی
  • پایان نامه و مقاله فنی مهندسی
  • مهندسی برق ، الکترونیک ، مخابرات
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • مهندسی منابع طبیعی
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی شیلات
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مواد
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی تاسیسات
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی نفت
  • محیط زیست
  • جوشکاری
  • پایان نامه و مقاله علوم انسانی
  • اقتصاد
  • جهانگردی
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • علوم سیاسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت روابط عمومی
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • گرافیک
  • هنر
  • بیمه
  • صنایع دستی
  • پاورپوینت - پایان نامه و مقاله پزشکی
  • بهداشت عمومی
  • روان پزشکی
  • پزشکی
  • ژنتیک
  • پایان نامه و مقاله علوم پایه
  • زیست شناسی
  • زمین شناسی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پزشکی
  • جزوات دانشگاهی
  • جزوات دروس مشترک دانشگاهی
  • جزوات مهندسی برق
  • جزوات مهندسی مکانیک
  • جزوات رشته حسابداری
  • جزوات مهندسی فیزیک
  • جزوات مهندسی معماری
  • جزوات مهندسی ریاضی
  • جزوات مهندسی صنایع
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات رشته روانشناسی
  • جزوات مهندسی مخابرات
  • جزوات رشته مدیریت
  • جزوات تربیت بدنی
  • کامپیوتر و IT
    برق
    عمران
    مکانیک
    عمومی
    پزشکی
  • پایان نامه بررسی چالشهای امنیتی در محاسبات ابری و راهکارهای کاهش آن
  • پایان نامه ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد
  • پایان نامه بررسی تغییرات رابط کاربری بر نحوه تعامل کاربر با شبکه های اجتماعی
  • پایان نامه الگوریتم طبقه بندی k نزدیک ترین همسایه فازی داده برای محرمانگی در محاسبات ابری
  • دانلود فایل ورد پایان نامه (Word) بررسی شبکه های کامپیوتری سخت افزار و نرم افزار شبکه
  • دانلود پایان نامه ارائه یک سیستم تشخیص ورود به شبکه کامپیوتری با استفاده از الگوریتم فراابتکاری
  • دانلود فایل ورد پایان نامه Word نهان نگاری تصاویر دیجیتال با استفاده از تبدیلات موجک چندگانه
  • پایان نامه استفاده از شبکه های نرم افزار محور(SDN) مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی (CN)
  • دانلود فایل ورد پایان نامه Word امکان سنجی کاربرد یادگیری سیار در ایران
  • دانلود پایان نامه ارشد : نسل آینده ی سیستم های کامپیوتری: اینترنت اشیاء (IOT)
  • پایان نامه بررسی ساختار شبکه های ATM
  • پایان نامه استفاده از شبکه عصبی مصنوعی مبتنی برالگوریتم رزونانس تطبیقی دربازشناسی چهره
  • رفع ماتی از تصاویر چهره به منظور استفاده در یک سیستم بازشناسی چهره
  • ارائه مدلی برای حل مسائل ارضاء محدودیت با استفاده از سیستمهای چند عامله
  • اندازه گیری بلوغ حاکمیت معماری سرویس گرایی سازمان با استفاده از چارچوب COBIT
  • در صورتی که مقاله یا پایان نامه و جزوه مورد نظر خود را در اینجا پیدا نکردید، ناقص و یا حذف شده باشد به سایت ام پی فایل مراجعه کنید

    www.mpfile.ir (اینجا کلیک کنید)

    یا به شماره 09395794439 پیامک بزنید


    نوع فایل: word (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات : 239 صفحه

    چکیده
    با توسعه تجارت و سرعت پیشرفت و بوجود آمدن دنیای مجازی و نیاز های گو ناگون و روابط پیچیده لازم است قوانین مطابق این تغییرات وضع گردد.یکی از نهادهای تازه تاسیس تئوری ظاهر است .نظریه ظاهر نهادی است که بر اساس انصاف و حسن نیت بنا نهاده شده است و از آنجایی که این نظریه با مبانی حقوقی و فقهی ما سازگاری دارد قابلیت آن را دارد که در قوانین ما گنجانده شود هر چند در قوانین ایران نظریه ظاهر  پذیرفته نشده اما کاربردهای آنرا در قوانین مختلف شاهد هستیم.
    به موجب این تئوری در موردی که نماینده فاقد اختیار است ،هر گاه اصیل به واسطه گفتار و یا حتی کردار خود موجب گردد ظاهری ایجاد گرددکه شخص ثالث تصور کند نماینده مجاز به انجام قراردادی است و با اعتماد به این ظاهر اقدام به انجام معامله نماید،در مقابل شخص ثالث اصیل متعهد خواهد بود .اشخاص در ازای ظواهری که ایجاد می کنند باید در مقابل اشخاص ثالث پاسخگو باشند در واقع یک حق برای اعتماد کننده و یک تکلیف برای ایجاد کننده اعتماد وجود دارد .
    مطابق این نظریه مبنای مسئولیت امضای سند تجاری اعتماد دارندگان به ظاهر سند تجاری می باشد .در واقع به نظر میرسد حمایت از شخص اعتماد کننده  به ظاهر با مصالح اقتصادی جامعه نزدیکتر است.البته این در حالی است که شخص ثالث حسن نیت داشته و عدم تقصیر وی نیز محرز باشد.
    ملاحظه خواهید کرد با پذیرفتن نظریه ظاهر بسیاری از مشکلات حقوقی مرتفع خواهد شد.
    واژگان كليدي: مالكيت ظاهري، وكالت ظاهري، اصيل افشاء نشده،
    فهرست مطالب
     چکیده     
    مقدمه     ن
    الف- پیشینه تحقیق و مشکلات آن     س
    ب- روش تحقیق و منابع مورد استناد     ع
    ج- سئوالات اصلی     ع
    د- اهداف     ف
    هـ – تقسیم بندی مطالب و توجیه آن     ف
    مفاهیم و کلیات
    مبحث اول – مفهوم نظریه ظاهر     3
    گفتار اول – حقوق، واقعیت و ظاهر     3
    گفتار دوم – تأثیر متقابل هست ها و باید ها     5
    گفتار سوم – مفهوم نظریه ظاهر     8
    مبحث دوم – قلمرو نظریه در حقوق خصوصی ایران     9
    گفتار اول – حقوق مدنی     12
    گفتار دوم – حقوق تجارت     13
    گفتارسوم – فقه     14
    بند اول – مفهوم نظریه در فقه امامیه و تمییز آن از واژه های مشابه    14
    الف – مفهوم ظاهر     14
    ب – اقسام ظاهر – در فقه امامیه     16
    ۱-ظاهر مأمون و ظاهر غیر مأمون     16
    ۲- ظاهر آماری و ظاهر غیر آماری     16
    بند دوم – ارتباط نظریه ظاهر با مفاهیم مشابه     17
    الف- نص و ظاهر     17
    ب – اصل و ظاهر     18
    بند سوم – اقسام ظهور     19
    الف – ظهور الفاظ     19
    ب – ظهور و اعمال     20
    ج – اصاله الظهور     21
    د – حجت ظواهر     23
    ه – نتیجه     24
    مبحث سوم – پیشینه تاریخی نظریه ظاهر     27
    گفتار اول – حقوق فرانسه     27
    گفتار دوم – حقوق رم     27
    مبحث چهارم – مبنای نظریه ظاهر     29
    گفتار اول – مبنای فلسفی و عقلی     29
    گفتار دوم – مبنای حقوقی     32
    بند اول – قانون     32
    بند دوم – مسئولیت مدنی     34
    الف- نظريه تقصير    34
    ب- نظريه خطر اجتماعي     35
    ج – مسئوليت ناشي از فعل غير    37
    د- شبه عقد    38
    ه- حسن نيت    40
    مبحث   پنجم– ارکان نظریه     42
    گفتار اول – رکن اول – وجود ظاهر متعارف قابل اعتماد (رکن مادی)     42
    گفتار دوم – رکن دوم – وقوع اعتماد دارنده به ظاهر (رکن معنوی)     43
    گفتار سوم – رکن سوم – اراده ایجاد ظاهر قابل اعتماد     43
    فصل دوم – اصول و قواعد ناشی از نظریه ظاهر در حقوق مدنی ایران
    مبحث اول – مالکیت ظاهری     50
    گفتار اول – مفهوم مالکیت ظاهری     50
    گفتار دوم – مبنای نظریه مالکیت ظاهری     52
    بند اول – تعارض مالکیت واقعی و ظاهری     52
    بند دوم – حکومت مالکیت ظاهری     53
    گفتار سوم – شرایط تحقق مالکیت ظاهری     54
    بند اول – رکن ظاهری     54
    الف – وضع مالک واقعی     54
    ب – وضع مالک ظاهری     55
    بند دوم : رکن روانی     56
    الف- اشتباه مشترک ( نوعی و همگانی )     56
    ب – حسن نیت ثالث     58
    گفتار چهارم – آثار نظریه مالکیت ظاهری     59
    بند اول – رابطه ثالث با مالک ظاهری     59
    بند دوم – رابطه مالک واقعی و ثالث     60
    بند سوم – رابطه مالک ظاهری و مالک واقعی     61
    الف – مالک ظاهری با حسن نیت     61
    ۱- رد ثمن    61
    ۲- ضمان عين    62
    ۳- ضمان منافع    62
    ۴- مطالبه هزينههاي اداره    62
    ب – مالک ظاهری با سوء نیت     62
    ۱- رد ارزش واقعی مال     62
    ۲- ضمان تلف مال     63
    ۳- ضمان منافع    63
    گفتار پنجم – مصادیق مالکیت ظاهری در حقوق ایران     64
    بند اول – راهن ظاهری     64
    بند دوم – طلبکار ظاهری     65
    بند سوم – وراث ظاهری     67
    بند چهارم – اموال غیر منقول ( املاک ثبت نشده)     70
    مبحث دوم – وکالت ظاهری     71
    گفتار اول – مفهوم وکالت ظاهری     72
    بند اول – مفهوم وکالت ظاهری     72
    گفتار دوم – شرایط تحقق     74
    بند اول – فقدان یا خروج از حدود وکالت     74
    الف – فقدان اختیار     74
    ب – تجاوز از حدود اختیار     75
    ۱- شخص ثالث  (متضرر از ظاهر)     76
    ۲- موکل ظاهری     77
    ۳- وکیل ظاهری     78
    بند دوم – رکن روانی     79
    الف – اعتقاد مشروع     79
    ب- حسن نیت     80
    گفتار سوم – وکالت ظاهری در فقه و حقوق ایران     81
    بند اول- وکالت ظاهری در فقه     81
    بند دوم – وکالت ظاهری در حقوق ایران     83
    الف – ماده ۶۸۰ قانون مدنی     84
    ب – مقایسه ماده ۶۸۰ با وکالت ظاهری     87
    ج – تجاوز از حدود اختیارات     87
    د – رعایت مصلحت موکل     91
    ه – فوت و جنون     92
    مبحث سوم – تئوری حکومت اراده ظاهری در عمل حقوقی نماینده     95
    گفتار اول – سابقه تئوری در فقه امامیه     96
    گفتار دوم – ابعاد تئوری در حقوق مدنی ایران     98
    مبحث چهارم – تئوری نمایندگی مبتنی بر اختیارات ظاهری ( غیر ارادی )     102
    مبحث پنجم – تئوری اصیل افشاء  نشده ( مخفی )     104
    فصل سوم – اصول و قواعد  ناشی از نظریه ظاهر در حقوق تجارت
    مبحث اول – تئوری ظاهر در اسناد تجاری     113
    گفتار اول – مفهوم اصل یا قاعده تجریدی بودن و ارتباط آن با نظریه ظاهر      120
    بند اول – مفهوم اصل یا قاعده تجریدی بودن  123
    بند دوم – چگونگی ارتباط نظریه ظاهر و قاعده تجریدی بودن سند     126
    گفتار دوم – مفهوم اصل یا قاعده عدم استماع ایرادات و دفاعیات و ارتباط آن با نظریه ظاهر      126
    بند اول – مفهوم اصل یا قاعده عدم استماع ایرادات ۱۲۶
    بند دوم – چگونگی ارتباط نظریه ظاهر و قاعده عدم استماع ایرادات و دفاعیات     128
    الف –  ایرادات و دفاعیات مطروحه در روابط پایه (روابط شخصی و خصوصی طرفهای پایه)    128
    ب – ایرادات و دفاعیات مربوط به خود سند براتی     131
    ۱- ایراد فقدان اهلیت برای امضای برات     131
    ۲- ايراد جعل در امضاي برات    134
    ۳- ايراد سازشي بودن برات    135
    ۴- ايراد اشتباه در برات    137
    ج- ايراد و دفاعيات مربوط به دارنده سند تجاري    137
    ۱- ايراد و ادعاي مطلع بودن دارنده از عدم اعتبار تعهدات براتي هنگام تحصيل برات    138
    ۲- ايراد و ادعاي مطروحه از سوي يد بلافصل و مستقيم قبل از دارنده    138
    گفتار سوم – مفهوم اصل یا قاعده استقلال امضائات و ارتباط آن با نظریه ظاهر     139
    بند اول – مفهوم اصل یا قاعده استقلال امضائات     139
    بند دوم – چگونگی ارتباط نظریه ظاهر و قاعده استقلال امضائات    140
    گفتار چهارم – مفهوم اصل یا قاعده تنجیزی بودن اسناد تجاری     142
    بند اول – اصل یا قابلیت انتقال سریع و آسان    142
     بند دوم – چگونگی ارتباط نظریه ظاهر و قاعده تنجیزی بودن اسناد تجاری    144
    گفتار پنجم – چگونگی ارتباط نظریه ظاهر و قاعده قابلیت انتقال سند تجاری    149
    گفتار ششم – مفهوم اصل یا قاعده تسلسل ظهر نویس ها و ارتباط آن با نظریه ظاهر ۱۵۴
    بند اول – مفهوم اصل یا قاعده تسلسل ظهر نویسها۱۵۴
    بند دوم – چگونگی ارتباط نظریه و قاعده تسلسل ظهر نویس ها۱۵۶
    گفتار هفتم – چگونگی ارتباط نظریه با قاعده مسئولیت ناشی از امضاء ظاهر در سند تجاری۱۵۹
    گفتار هشتم – مفهوم اصل یا قاعده تمامیت ظاهری و ارتباط آن با نظریه ظاهر  165
    بند اول – مفهوم اصل یا قاعده تمامیت ظاهری ۱۶۵
    بند اول – چگونگی ارتباط نظریه و اصل تمامیت ظاهری در اسناد تجاری۱۶۷
    گفتار نهم – قلمرو نظریه ظاهر در اسناد تجاری ۱۷۱
    گفتار دهم – مبنای نظریه عمومی اعتماد به ظاهر در اسناد تجاری و مقایسه آن با نظریه Theorie  de  l apparence 174
    مبحث دوم – نمايندگي ظاهري در شركتهاي تجاري     181
    گفتار اول – موضوع شركت     182
    گفتار دوم – اختيارات مديران در شركتهاي تجاري ايران     183
    بند اول – شركت تضامني    183
    بند دوم – شركت با مسئوليت محدود    187
    ۱- تحديد اختيارات هيئت مديره     187
    ۲- تحديد اختيارات مديرعامل توسط هيئت مديره    189
    گفتار سوم – شركت سهامي    192
    گفتارچهارم – شركت عملي    195
    گفتار پنجم – شركت‌هاي زنجيره‌اي     197
    نتيجه‌گيري     200
    پيشنهادات    205
    فهرست منابع    208
     

     

    قيمت فايل ورد پروژه : 10000تومان

     دانلود فایل ورد بلافاصله بعد از پرداخت هزینه

    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود پایان نامه به شما نشان داده می شود

    پشتیبانی سایت :        09010633413

     

    فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های دانشگاهی است. مطالب مشابه را هم ببینید. برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید

    در صورتی که مقاله یا پایان نامه و جزوه مورد نظر خود را در اینجا پیدا نکردید، ناقص و  یا حذف شده باشد به سایت ام پی فایل مراجعه کنید

    www.mpfile.ir (اینجا کلیک کنید)

    یا به شماره 09395794439 پیامک بزنید

    درباره : پایان نامه و مقاله علوم انسانی , پایان نامه رشته حقوق ,
    برچسب ها : پایان نامه تئوري ظاهر در حقوق خصوصي ايران , دانلود پایان نامه تئوري ظاهر در حقوق خصوصي ايران , تئوري ظاهر در حقوق خصوصي ايران , دانلود رایگان پایان نامه تئوري ظاهر در حقوق خصوصي ايران , پایان نامه حقوق خصوصی , دانلود پایان نامه حقوق خصوصی , دانلود رایگان پایان نامه خصوصی , پایان نامه ارشد , دانلود پایان نامه حقوق , پایان نامه ارشد حقوق ,
    بازدید : 31 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی
    مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • بررسی خشونت علیه زنان درحقوق کیفری ایران با رویکردی به اسنادمنطقه ای و بین المللی حقوق بشری (جمعه 29 تیر 1397)
  • پایان نامه مسئوليت پرسنل نیروهای مسلح در خصوص تیراندازی درحین انجام وظیفه یا به سبب انجام وظیفه (جمعه 29 تیر 1397)
  • عملکرد ژنراتورهای (DFIG) و (PMSG) در سیستم توربین بادی با در نظر گرفتن (MPPT) (جمعه 29 تیر 1397)
  • تعقیب حداکثر توان (mppt) در توربین بادی pmsg (جمعه 29 تیر 1397)
  • ترجمه مقاله تشخیص وسایل نقلیه مخرب به وسیله ی نظارت بر شبکه های Ad-hoc (شنبه 23 تیر 1397)
  • پاورپوینت ساختمان پیش ساخته دو طبقه L.S.F در 31 اسلاید کاربردی و آموزشی و کاملا قابل ویرایش (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی بررسی روند رسیدگی به جرایم در تعزیرات حکومتی (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی رسیدگی به دادخواست خلع ید و تخلیه با تکیه بر رویه قضایی (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی بررسی حق حضانت فرزند در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی بررسی حق تمتع و اسقاط تمتع در قانون مدنی (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی حال شدن دیون در حقوق ایران (شنبه 23 تیر 1397)
  • کار تحقیقی بررسی جرم ارتشا در فقه و حقوق (شنبه 23 تیر 1397)
  • پاورپوینت ترنسپوزون ها (عناصر متحرک) (شنبه 23 تیر 1397)
  • پاورپوینت معرفی تکنیک نوردرن بلات(northern blot) (شنبه 23 تیر 1397)
  • پاورپوینت سوخت های زیستی(biofuel) (شنبه 23 تیر 1397)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3858
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 2920
  • بازدید امروز : 4,591
  • باردید دیروز : 3,890
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 26,625
  • بازدید ماه : 78,864
  • بازدید سال : 123,003
  • بازدید کلی : 5,694,526
  • کدهای اختصاصی