close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقالات فنی مهندسی
  • پایان نامه های فناوری اطلاعات
  • پایان نامه های کامپیوتر
  • پایان نامه های مکانیک
  • پایان نامه های عمران
  • پایان نامه های صنایع
  • پایان نامه های برق
  • پایان نامه های مخابرات
  • پایان نامه های جوشکاری
  • پایان نامه های الکتروتکنیک
  • پایان نامه های گیاه پزشکی
  • پایان نامه های محیط زیست
  • پایان نامه های نفت
  • پایان نامه های مواد
  • پایان نامه های سازه
  • پایان نامه های شیمی
  • پایان نامه های معدن
  • پایان نامه های جوشکاری ترمیت
  • پایان نامه های متالوژی
  • پایان نامه های نساجی
  • پایان نامه های کشاورزی
  • پایان نامه های سرامیک
  • پایان نامه های الکترونیک
  • پایان نامه های ساخت تولید
  • پایان نامه های تاسیسات
  • پایان نامه های منابع طبیعی
  • پایان نامه های صنایع غذایی
  • پایان نامه های نقشه برداری
  • مهندسی شیلات
  • پاورپوینت های فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • پایان نامه و مقالات علوم انسانی
  • پایان نامه های اقتصاد
  • پایان نامه های مدیریت
  • پایان نامه های حسابداری
  • پایان نامه های روانشناسی
  • پایان نامه های حقوق
  • پایان نامه های جغرافیا
  • پایان نامه های جهانگردی
  • پایان نامه های تربیت بدنی
  • پایان نامه های ادبیات فارسی
  • پایان نامه های علوم سیاسی
  • پایان نامه های علوم اجتماعی
  • پایان نامه های مدیریت صنعتی
  • پایان نامه های مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه های احکام و معارف اسلامی
  • پایان نامه های هنر
  • پایان نامه های گرافیک
  • پایان نامه های موسیقی
  • پایان نامه های صنایع دستی
  • پایان نامه بیمه
  • پایان نامه و مقالات علوم پایه
  • پایان نامه های فیزیک
  • پایان نامه های پزشکی
  • پایان نامه های دامپزشکی
  • پایان نامه های دندانپزشکی
  • پایان نامه های زمین شناسی
  • پایان نامه های زیست شناسی
  • گزارش کارآموزی و کارورزی
  • کارآموزی برق و الکترونیک
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی حسابداری
  • کارآموزی حقوق
  • کارآموزی شیمی
  • کارآموزی عمران
  • کارآموزی خودرو
  • کارآموزی محیط زیست
  • کارآموزی مدیریت
  • کارآموزی معماری
  • کارآموزی مکانیک
  • کارآموزی ساخت و تولید
  • کارآموزی نقشه کشی
  • جزوات رشته های دانشگاهی
  • جزوات و نمونه سوالات کامپیوتر و IT
  • جزوات مشترک دانشگاهی
  • جزوات روانشناسی
  • جزوات مکانیک
  • جزوات عمران
  • جزوات معماری
  • جزوات مدیریت
  • جزوات حسابداری
  • جزوات زمین شناسی
  • جزوات مخابرات
  • جزوات برق و الکترونیک
  • جزوات تاسیسات
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات رشته حقوق
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • فیلم های دانشگاهی
  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • زبان
  • مدیریت
  • ریاضی
  • فیزیک
  • موسیقی
  • پزشکی
  • شیمی
  • داروسازی
  • فلسفه
  • مکانیک
  • هوافضا
  • اقتصاد
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • تحلیل،شبیه سازی و ساخت آنتن میکرواستریپ بهینه شده با رولایه متامتریال و استفاده از الگوریتم بهینه (شنبه 15 اردیبهشت 1397)
  • مبانی مسؤلیت حقوقی پیش قرارداد در فقه امامیه، حقوق ایران با مطالعه تطبیقی حقوق انگلستان (پنجشنبه 06 اردیبهشت 1397)
  • مطالعه ی تطبیقی مفهوم بی احتیاطی و نقش آن در مسئولیت مدنی، در حقوق ایران، انگلیس و آمریکا (پنجشنبه 06 اردیبهشت 1397)
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی تأثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين (چهارشنبه 22 فروردین 1397)
  • بررسی تأثير آموزش حل مسئله بر ميزان حرمت خود نوجوانان دارای مشكلات رفتاری ارتباطی سنين 12 تا 13 ساله (چهارشنبه 22 فروردین 1397)
  • بررسی علل بزهکاری در نوجوانان دختر و پسر (دوشنبه 20 فروردین 1397)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • مبانی نظری خلاقیت (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : ارزیابی کاربرد پذیری تکنولوژی های وب معنایی (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • تعیین-کیفیت-خدمت-رسانی-از-طریق-به-کارگیری-مدل-servqual-در-مرکز-آموزشی-درمانی
    تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 55
    حجم فایل: 69 کیلوبایت

    نوع فایل: word


    چکیده:
    زمینه:
    با توجه به افزایش نقش سازمانهای خدماتی در عرصه های مختلف اقتصادی واهمیت موضوع کیفیت در عرصه های رقابتی موضوع کیفیت خدمات به عنوان یکی از اهرم های استراتژیک ومحورهای کلیدی در صحنه رقابت شناخته شده است واخیرا در بسیاری از تحقیقات مورد توجه مدیران وصاحبنظران قرار گرفته است. امروزه هر سازمانی چه دولتی وچه خصوصی بدون توجه به بهبود کیفیت خدمات خود نمی تواند در کسب و کار خود موفق باشد ودر واقع محکوم به نابودی می باشد.
    هدف:
    هدف از این تحقیق سنجش کیفیت خدمات با بکارگیری مدل شکاف کیفیت خدمات servqual در بیمارستان آموزشی درمانی کوثر قزوین بوده است.
    روش:
    این مطالعه از نوع توصیفی و کاربردی بوده است. پرسشنامه استاندارد serv qual به عنوان ابزار تحقیق استفاده شد.جامعه پژوهش بیماران بستری در بیمارستان کوثر در نظر گرفته شدند که حداقل 24ساعت از زمان بستری آنها گذشته بود وبا استفاده از محاسبات آماری 80 نفر از افراد جامعه پژوهش به عنوان نمونه انتخاب شدند.تجزیه وتحلیل نیز با استفاده از نرم افزار spssانجام شد.
    نتایج:
    طبق نتایج حاصل شده سطح سواد ، سن ، محل سکونت ،نوع بیمه ،وضعیت مراجعه وبخش بستری
    ارتباط معناداری با serv qual (ادراک- انتظار) نداشته اند.تنها از نظر سطح تحصیلات در بعد
    ملموسات اختلاف معناداری مشاهده شد.


    نتیجه گیری:
    کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان کوثر پاسخگوی نیازها و انتظارات بیماران نمی باشد.
    بخصوص در بعد ملموسات شکاف زیادی مشاهده گردید.برای حل این مشکل کیفیت این خدمات
    پیوسته باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا بیمارستان به موقع از وجود مشکلات احتمالی در زمینه های
    نیروی انسانی ، تجهیزات ، تسهیلات و ... مطلع گردد و در صدد رفع آن براید.

    کلید واژه ها:
    serv qual، بیمارستان، انتظارات ،ادراکات

    بیان مساله :
    امروزه ارائه خدمت در کشورهای توسعه یافته ، بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل میدهد . بدین ترتیب ارتقای کیفیت و افزایش عملکرد از اهداف مهم این دولتها می باشد . سازمانهایی که در بخش درمانی فعالیت میکنند دریافته اند که نه تنها باید از مشتریان خود مواظبت کنند ، بلکه باید فزصت را مغتنم شمرده و از آنخا درباره انتظارات و ادراکات خود از خدمات سازمان نظر خواهی کنند .بیمارانی که خدمت درمانی دریافت میکنند قبل از دریافت اینگونه خدمات نمیتوانند نتیجه را مشاهده کنند و قضاوت آنان در خصوص آن ناشی از مشاهداتشان در باره ظاهر اینگونه سازمانها ، تجهیزات و ابزار کار ،محل ارائه خدمت ، چگونگی ارائه خدمت ، قیمت و سایر موارد میباشد . بنابراین اندازه گیری کیفیت خدمات برای این سازمانها امری حیاتی است .
    کیفیت خدمت به عنوان میزان و شاخص اختلاف بین ادراک مشتریان و انتظارات آنها و خدمت ارائه شده نگریسته میشود .
    طبق نظر پاراسورمون انتظارات مشتریان عمدتا بر اساس نیازهای شخصی آنان ، تجربه گذشته آنان از فراهم کنندگان خدمت ، اظهار نظر دیگران و ارتباطهت خارجی تعیین میگردد . وی با استفاده از 5 بعد کیفیت خدمات ابزاری را با نام servqual ایجاد کرد .
    درک جامع و دقیق از اثر این عوامل مختلف برای خدمات بخش درمانی بسیار مهم و مرتبط است. با همه مشکلاتی که در تعریف و اندازه گیری کیفیت خدمت وجود دارد حرکت مستمر به سوی تصمیم گیری غیر متمرگز در امر ارائه خدمات ایجاب میکند که معیارهای روشن و هدفمند برای عملکرد تدوین شود تا بتوان بدان وسیله کیفیت خدمات را اندازه گیری ، کنترل و سرانجام بهبود بخشید . (آراواتی & بارکر 2007-ص 111-124)

    اهمیت پژوهش :
    تجربیات در کشور ما حاکی از آن است که کیفیت خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان پاسخگوی نیازها و انتظارات مراجعه کنندگان نمی باشد . و در این امر نقش مرکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها بسیار حساس بوده و جایگاه بسیار مهمی در بهبود کیفیت خدمت رسانی دارند . بنابراین بیمارستانها به عنوان مهمترین موسسات بهداشتی و درمانی باید از نظر کیفیت خدمت رسانی پیوسته مورد ارزیابی قرار گیرند تا بتوانند به موقع از وجود مشکلات احتمالی در زمینه های نیروی انسانی ، تجهیزات ، تسهیلات و ... مطلع گردند و در صدد رفع آن برایند .

    فهرست مطالب:
    چکیده
    فصل اول کلیات
    1-1-بیان مساله
    1-2-اهمیت پژوهش
    1-3-اهداف
    هدف کلی
    اهداف ویژه
    1-4-سوالات پژوهش
    هدف کاربردی
    1-5-روش پژوهش
    1-6-دامنه پژوهش
    1-7-محدودیت ها
    1-8-امکانات پژوهش
    1-9- تعریف مفاهیم و واژه ها
    کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی
    ادراک مشتری از خدمت
    ملموسات
    امنیت و تضمین
    همدلی
    قابلیت اطمینان
    مسئولیت پذیری
    شکاف کیفیت از دیدگاه مشتری
    فصل دوم پیشینه تحقیق
    مبانی نظری
    ملموسات
    اعتبار و روایی
    پاسخگویی
    امنیت و تضمین
    همدردی
    بعد فنی و بعد کارکردی
    شرح مختصری از عوامل اساسی موثر بر ادراک مشتری از کیفیت خدمت
    الگوی توسعه یافته شکاف کیفیت خدمت
    الگوی گسترده کیفیت خدمت
    مروری بر پژوهش های انجام شده در ایران وخارج از کشور
    فصل سوم روش پژوهش
    مقدمه
    3-1-نوع پژوهش
    3-2-جامعه پژوهش
    3-3-محیط و زمان پژوهش
    3-4-نمونه پژوهش و روش انتخاب آن
    3-5-ابزار گرد آوری داده ها
    3-6-تدوین پرسشنامه
    3-7-روش نمره دهی پرسشنامه
    3-8 -اعتبار پرسشنامه
    3-9-ثبات پرسشنامه
    3-10-روش تجزیه و تحلیل داده ها
    ملاحظات اخلاقی
    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
    مقدمه
    4-1-نتایج پژوهش
    فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
    5-1-خلاصه نتایج
    5-2-بحث
    5-3-نتیجه گیری
    5-4-پیشنهادهای کاربردی
    5-5-پیشنهاد برای پژوهشهای بعدی
    منابع

    منابع و مأخذ:
    منابع فارسی:
    1.آصف زاده، سعید.ده گام پژوهش در سیستم های بهداشتی ودرمانی.انتشارات معاونت تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت ،1381 چاپ 4.
    2. بازدار اردبیلی،پریسا.رضایی ارجرودی ،عبدالرضا.بررسی مدیریت کیفیت در سیستم راه آهن کشور(مدل کیفیت servqual)،پژوهشکده حمل ونقل.
    3. بت جان.روشهای تحقیق در علوم تربیتی وفناوری،ترجمه حسن پاشاشریفی ونرگس طالقانی.انتشارات رشد،تهران 1369. 21.
    4. حکیمی،رضا.صمدزاده،غلامرضا.بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه دانشگاه سیستان وبلوچستان.نشریه کتابداری واطلاع رسانی.شماره اول،جلد 8.بهار 1384،ص 37-46.
    5.لامعی،ابوالفتح.مبانی مدیریت کیفیت فراگیر.کمیته کشوری ارتقای کیفیت،وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی.چاپ دوم.تهران آذر 1378.
    6.معین،محمد.فرهنگ فارسی.انتشارات امیرکبیر چاپ نهم 1375.

    منابع لاتین:
    7.ASUB.meteng.p.matcherly
    8.Arawati.A,sounita Barker ,jayk . An exploratory study of service quality in the malay sian public. Service sector .international journal
    of quality and reliabity management ,volume:24,issue:2,2007.pp.111-124
    9.Carana.Y,Corbett.M.Developing zones of tolerance for managing passenger rail.service quality.international journalof quality &reliabity management,vol.24.no.2006.pp.7-31
    10.Cronin ,jj &taylor, S.A measuring service quality:Areexamination and extension .journal of marketing,2004,vol 12,no.8,pp.32-45
    11.Customer service in business-to-business markets :an deagenda for research.A.parasuraman journal of business and industrial marketing volume:13 issue:4/5,1991.pp.141-164
    12.Dotehix,E,Oakland .T.TQM.practices in services organizations:an exploratory study into the implementation ,outcome & effectiveness managing service quality.volume:14 issue :5,2004.pp.176-189
    13.Francis ,B.servqual:review ,critique ,researchagenda.Earopean journal of marketing,vol.5,no4 ,1998.pp.187-198
    14.Johnson krister.p.Philip.B.Crosbys mack on quality
    15.Jun,M.robin,P.George,A.exploring service quality in the health and fitness industry.managing service quality,volume:1,2007pp.148-157
    16.Levit.T.Marketing intangible products and products intangibly business review,vol.5,no.4,2006.pp.104-165
    17.Marketing .byu.edu/download/measurement-analysis/servqual 20% question naïve.doc.
    18.Mostafa,m.mohammad.an empivical study of patients expectations and satisfactions ineyptian hospitals.international journal of health care quality assurances.vol.18 no.7,2005,pp,516-532
    19.Newman.R.sarvey of service quality with use of servqual model,journal of business and industrial marketing,volume 8,issue:6,1998.pp.148-171.
    20.Parasuraman,A.2eithamal,v.Aconceptal model of service quality.
    21.Raduan R, jegak.u,mohani .A.hospital service quality:managerial challenge .international journal of health care quality assurance.volume:17.issue:3,2004.pp.154-172.pp.148-167.
    22.Robinson ,W. measuring service quality: current thinking &fater.
    23.Zeithmal ,V.A, parasuraman , A, and Berry ,l .Delivering quality.

    منبع الکترونیکی:
    .comفن کیفیت خدماتwww./ web1:http

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقالات علوم انسانی , پایان نامه های روانشناسی ,
    برچسب ها : تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی , مقاله تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی , پایان نامه تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی , کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual , مقاله کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual , پایان نامه کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual ,
    بازدید : 4 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 2184
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 2,065
  • باردید دیروز : 1,699
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 14,139
  • بازدید ماه : 55,192
  • بازدید سال : 372,619
  • بازدید کلی : 954,092