close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
بررسی رابطه بازی های رايانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدايی
مرورگرهای پیشنهادی :
موضوعات
  • پایان نامه و مقالات فنی مهندسی
  • پایان نامه های فناوری اطلاعات
  • پایان نامه های کامپیوتر
  • پایان نامه های مکانیک
  • پایان نامه های عمران
  • پایان نامه های صنایع
  • پایان نامه های برق
  • پایان نامه های مخابرات
  • پایان نامه های جوشکاری
  • پایان نامه های الکتروتکنیک
  • پایان نامه های گیاه پزشکی
  • پایان نامه های محیط زیست
  • پایان نامه های نفت
  • پایان نامه های مواد
  • پایان نامه های سازه
  • پایان نامه های شیمی
  • پایان نامه های معدن
  • پایان نامه های جوشکاری ترمیت
  • پایان نامه های متالوژی
  • پایان نامه های نساجی
  • پایان نامه های کشاورزی
  • پایان نامه های سرامیک
  • پایان نامه های الکترونیک
  • پایان نامه های ساخت تولید
  • پایان نامه های تاسیسات
  • پایان نامه های منابع طبیعی
  • پایان نامه های صنایع غذایی
  • پایان نامه های نقشه برداری
  • مهندسی شیلات
  • پاورپوینت های فنی مهندسی
  • پاورپوینت معماری
  • پاورپوینت کامپیوتر و IT
  • پایان نامه و مقالات علوم انسانی
  • پایان نامه های اقتصاد
  • پایان نامه های مدیریت
  • پایان نامه های حسابداری
  • پایان نامه های روانشناسی
  • پایان نامه های حقوق
  • پایان نامه های جغرافیا
  • پایان نامه های جهانگردی
  • پایان نامه های تربیت بدنی
  • پایان نامه های ادبیات فارسی
  • پایان نامه های علوم سیاسی
  • پایان نامه های علوم اجتماعی
  • پایان نامه های مدیریت صنعتی
  • پایان نامه های مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه های احکام و معارف اسلامی
  • پایان نامه های هنر
  • پایان نامه های گرافیک
  • پایان نامه های موسیقی
  • پایان نامه های صنایع دستی
  • پایان نامه بیمه
  • پایان نامه و مقالات علوم پایه
  • پایان نامه های فیزیک
  • پایان نامه های پزشکی
  • پایان نامه های دامپزشکی
  • پایان نامه های دندانپزشکی
  • پایان نامه های زمین شناسی
  • پایان نامه های زیست شناسی
  • گزارش کارآموزی و کارورزی
  • کارآموزی برق و الکترونیک
  • کارآموزی بهداشت
  • کارآموزی حسابداری
  • کارآموزی حقوق
  • کارآموزی شیمی
  • کارآموزی عمران
  • کارآموزی خودرو
  • کارآموزی محیط زیست
  • کارآموزی مدیریت
  • کارآموزی معماری
  • کارآموزی مکانیک
  • کارآموزی ساخت و تولید
  • کارآموزی نقشه کشی
  • جزوات رشته های دانشگاهی
  • جزوات و نمونه سوالات کامپیوتر و IT
  • جزوات مشترک دانشگاهی
  • جزوات روانشناسی
  • جزوات مکانیک
  • جزوات عمران
  • جزوات معماری
  • جزوات مدیریت
  • جزوات حسابداری
  • جزوات زمین شناسی
  • جزوات مخابرات
  • جزوات برق و الکترونیک
  • جزوات تاسیسات
  • جزوات مهندسی شیمی
  • جزوات رشته حقوق
  • نمونه سوالات استخدامی
  • نمونه سوالات استخدامی بانک
  • نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش
  • نمونه سوالات استخدامی شهرداری
  • نمونه سوالات استخدامی تامین اجتماعی
  • نمونه سوالات استخدامی دستگاه اجرایی
  • نمونه سوالات استخدامی فنی و حرفه ای
  • نمونه سوالات استخدامی وزارت خانه ها
  • نمونه سوالات استخدامی نظامی
  • سایر نمونه سوالات استخدامی
  • فیلم های دانشگاهی
  • کامپیوتر
  • برق
  • عمران
  • زبان
  • مدیریت
  • ریاضی
  • فیزیک
  • موسیقی
  • پزشکی
  • شیمی
  • داروسازی
  • فلسفه
  • مکانیک
  • هوافضا
  • اقتصاد
  • مطالب پربازدید
    مطالب تصادفی
    مطالب پیشین
  • تحلیل،شبیه سازی و ساخت آنتن میکرواستریپ بهینه شده با رولایه متامتریال و استفاده از الگوریتم بهینه (شنبه 15 اردیبهشت 1397)
  • مبانی مسؤلیت حقوقی پیش قرارداد در فقه امامیه، حقوق ایران با مطالعه تطبیقی حقوق انگلستان (پنجشنبه 06 اردیبهشت 1397)
  • مطالعه ی تطبیقی مفهوم بی احتیاطی و نقش آن در مسئولیت مدنی، در حقوق ایران، انگلیس و آمریکا (پنجشنبه 06 اردیبهشت 1397)
  • بررسی مشکلات زندانيان زن پس از آزادی از زندان (شنبه 25 فروردین 1397)
  • بررسی تأثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين (چهارشنبه 22 فروردین 1397)
  • بررسی تأثير آموزش حل مسئله بر ميزان حرمت خود نوجوانان دارای مشكلات رفتاری ارتباطی سنين 12 تا 13 ساله (چهارشنبه 22 فروردین 1397)
  • بررسی علل بزهکاری در نوجوانان دختر و پسر (دوشنبه 20 فروردین 1397)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : چارچوبی برای انتقال مجموعه داده های رابطه ای به NoSQL (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • مبانی نظری خلاقیت (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • ترجمه مقاله انگلیسی : ارزیابی کاربرد پذیری تکنولوژی های وب معنایی (یکشنبه 15 بهمن 1396)
  • بررسی-رابطه-بازی-های-رايانه-ای-خشن-بر-پرخاشگری-دانش-آموزان-مقطع-ابتدايی
    بررسی رابطه بازی های رايانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدايی
    فرمت فایل دانلودی: .rar
    فرمت فایل اصلی: doc
    تعداد صفحات: 75
    حجم فایل: 258 کیلوبایت

    نوع فایل: word


    چکیده:
    هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند . جامعه پژوهشی حاضر را دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند .
    در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند .
    برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t مستقل درسطح معنی داری a = 0/05 استفاده گردید .
    نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره ابتدایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد . بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود .

    مقدمه:
    ما اکنون در جامعه متمدن عصر حاضر زندگی می کنیم که در آن خشونت بین افراد از نظر قانونی جرم بحساب می آید و پرخاشگری با دیگران نیز مقابله به مثل آنان را به دنبال می آورد و ممکن است زنجیره ای از اختلافات بعدی را سبب شود ( لطف آبادی ) .
    نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی انسان است که در این دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است با فرا رسیدن دوران بلوغ مزاج کودکان طوفانی می شود انقلاب و دگرگونی همه جانبه ای در جسم و روان آنان پدید می اید ممکن است پرخاشگر شود یا آرام و ساکت ، تمام جنبه های حیوانی و انسانی که در وجودش نهفته است بر اثر ترشح هورمونهای بلوغ ظاهر و آشکار شود ( آدلر ، 1378 ، ترجمه سروری ) .
    در جهان معاصر پیشرفت علوم نه تنها بر سطح زندگی و فضا و محیطی که انسانها در آنجا زندگی می کنند تاثیر گذاشته بلکه قوانین و قواعد حاکم بر ارتباط و تعامل بین انسانها و نگرش آنها را نسبت به خود ، و به دیگران و به جهان تغییر داده است .
    چنانچه دنیای نوجوانان نیز از این تغییرات مصون نمانده است و یکی از جلوه های این تغییر و دگرگونی تغییر در نوع سرگرمیها و یا گذراندن اوقات فراغت این قشر از جامعه است که نمود بارز آن را می توان در ظهور و گسترش بازیهای الکترونیکی مشاهده کرد .
    به این تربیت با ظهور و گسترش این بازیها ، روز به روز شرکتهای سازنده بازنده بازیهای جدیدتری را به بازار عرضه کرده اند ، به طوری که سال به سال به بهبود و کیفیت دستگاههای ساخته شده افزوده گشته و بازیهای متنوعی نیز ارئه می شد ، و هر بازی ارائه شده نسبت به بازیهای قبلی از درجه و شدت خشونت زیادی برخوردار بود .
    ناگهان با افزایش خشونت در این بازیها ، کودکان و نوجوانان بسیاری به سمت اینگونه بازیها گرایش یافتند ، تا زمانیکه امروزه تاثیرات این چنین بازیها در کودکان و نوجوانان تبدیل به ناهنجاری در رفتارها و تعاملات اجتماعی شده است .
    بدیهی است که در هزاره جدید خشونت نوجوانان یکی از بزرگترین مسائل رو در روی جوامع است .
    لذا روانشناسان و متخصصان معتقدند که این بازیها مانند بسیاری از وسایل دیگر می بایستی تحت نظارت والدین برای کودکان و نوجوانان استفاده شود و استفاده افراطی و بی نظارت بر آنها نیز آثار مخرب و بسیار خطر ناک را در پی خواهد داشت .

    بیان مسئله:
    با توجه به تغییر و تحولات صنعتی که در کشورها بوجود آمده و کشور را تقریبا می توان جزء آن کشورهایی قرار داد که در حین گذر از سنتی به صنعتی می باشد . ورود صنعت به درون خانواده ها و تغییر رفتار خانواده و تغییر نظام آموزش و پرورش همه و همه عواملی است که دست به دست می دهند و باعث می شوند نسل در گذر جامعه سنتی به صنعتی به فرهنگ صنعتی شدن رسیده باشند و نه از حالت سنتی خود در آمده باشند و اینها عواملی است که باعث بوجود آمدن اختلال و انحرافات اجتماعی می شود . ورود بازیهای ویدئویی و رایانه ای و تلویزیونی که دارای بخش بخش عمده ای از بازیهای خشن و ظاهری کشنده و مخرب هستند و خود کشی ها در تلویزیون وجود برنامه های خشونت بار در برنامه های کارتونی کودکان و در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای پلیس همه و همه در رفتار کودکان در خانواده و مدرسه و جامعه تعمیم می یابد و طی تحقیقاتی متعدد نشان داده اند که نوجوانان بلافاصله پس از دیدن برنامه ای خشونت بار به همسالان خود در خانواده یا مدرسه تعرض می کنند و رفتار خشن خشن بروز می دهند .
    با توجه به اهمیت موضوع یعنی پرخاشگری که می تواند سدی باشد در جهت تحصیل و تربیت دانش آموزان و همچنین باعث ایجاد بی نظمی در محیط آموزشی شده و نهایتا موجب آزار و اذیت دانش آموز می گردد همچنین خود آزاری برای افراد پرخاشگر را سبب می شود لذا اگر رفتارهای پرخاشگرانه نوجوانان دانش آموز حل نشود برای مدرسه و جامعه مضراتی را فراهم می کند . لذا برای برطرف کردن این مشکل و شناخت نقش عوامل موثر در این مسئله را مورد بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم .
    بنابراین آنچه برای پژوهشگر در این تحقیق به صورت سوال مطرح است این است که آیا بین استفاده از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن با پرخاشگری در بین نوجوانان رابطه ای وجود دارد یا خیر ؟
    فهرست مطالب:
    چکیده
    فصل اول ( گستره مسئله مورد بررسی )
    مقدمه
    بیان مسئله
    اهمیت و ضرورت تحقیق
    هدف پژوهش
    فرضیه پژوهش
    متغیرهای پژوهش
    تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم
    فصل دوم ( پیشینه و ادبیات پژوهش )
    مرور پیشینه
    نظریه پالایش
    وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر
    خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر
    راههای اصلاح و مهار پرخاشگری
    فصل سوم ( روش تحقیق )
    جامعه مورد مطالعه پژوهش
    نمونه و روش نمونه گیری
    ابزار پژوهش
    روش آماری مربوط به فرضیه
    روش تحقیق
    فصل چهارم ( یافته ها وتجزیه وتحلیل آنها )
    جدول
    انجام محاسبات
    جدول میانگین و انحراف استاندارد
    فصل پنجم ( بحث ونتیجه گیری )
    بحث و نتیجه گیری
    محدودیتها ونارسائیهای پژوهش
    پیشنهادات
    منابع وماخذ
    ضمائم پیوست (پرسشنامه)

    منابع و مأخذ:
    1 - سلحشور- ماندانا، پرخاشگری در کودکان و نوجوانان و روشهای رویایی با آن ص 12- چاپ اول ، زمستان 78 .
    2 - شاملو - سعید ، روانشناسی شخصیت .
    3 - از سایت اینترنتی Google .
    4 - کریمی - یوسف ، روانشناسی اجتماعی ، نقش رسانه های گروهی در آموزش پرخاشگری ، ص 213 ، چاپ هشتم ، زمستان 79 .
    5 - لطف آبادی - حسین ، روانشناسی رشد 2 ، روانشناسی دوره نوجوانی ص 11 ، چاپ دهم ، بهار 79 .
    6 - شاملو - سعید ، بهداشت روانی ، چاپ چهاردهم ، تاثیر بازیهای رایانه ای بر بهداشت روانی کودکان و نوجوانان ، ص 156 .
    7 - نجاتی - حسین ، روانشناسی نوجوانی ، چگونه رفتار با نوجوانی ، ص 88 ، جلد سوم ، چاپ 1380 .
    8 - از سایت اینترنتی یا آدرس اینترنتی ( رفاه ) یا سرویس اطلاع رسانی :
    www . Refahweekly . com / computer
    9 - از سایت اینترنتی :
    www . Crime Researchim south Africacrisa . orgoza
    10- آدرس اینترنتی :
    Volent Video Games linked to Aggressire Beharior
    11- مجله روانشناسی ، تاثیر بازیهای کامپیوتری بر کودکان و نوجوانان ، شماره 1 ، بهار 1381 .
    12 - سرویس اطلاع رسانی web - MD یک شبکه تلویزیونی اختصاصی است .
    Webcenter . health . web md . aol . com / contenf / article
    13- مجله روانشناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز ، فصل سوم ، ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش پرخاشگری ، چاپ دهم ، 1381 .
    14- از شبکه اطلاع رسانی خبر ، تاثیر بازیهای کامپیوتری خشن 15/ 8/ 81 .
    15- قسمتی از مصاحبه از خانم رفیعی ، روانپزشک کودک ، نوار ویدئویی ، موضوع مصاحبه : تاثیر بازیهای کامپیوتری بر کودکان و نوجوانان ، 1/ 9 / 81 ، پخش از شبکه اول سیما

    دانلود فایل

    کسب درآمد با فروش فایل های سایت ما

    درباره : پایان نامه و مقالات علوم انسانی , پایان نامه های روانشناسی ,
    برچسب ها : بررسی رابطه بازی های رايانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدايی , مقاله بررسی رابطه بازی های رايانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدايی , رابطه بازی های رايانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدايی , بازی های رایانه ای خشن , بازی های کامپیوتری خشن , پرخاشگری دانش آموزان , عصبانیت دانش آموزان , مقالات روانشناسی , دانلود مقاله روانشناسی , مقاله , پایان نامه رایگان , دانلود رایگان مقالات دانشجویی , پروژه دانشجویی ,
    بازدید : 8 تاریخ : نویسنده : بهرام محمدپور | نظرات ()
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 2184
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2,071
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 55,229
  • بازدید سال : 372,656
  • بازدید کلی : 954,129